ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΡΚΙΝΟΥ


Δρ. Ελευθέριος Μηλιόπουλος

Ιατρός - Παθολογοανατόμος - Ογκολόγος
Διδάκτωρ Νευροπαθολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών
Πρώην Εθνικός Εκπρόσωπος της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση



Site logo

ΕΙΔΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ



Νερό:

Το ανθρώπινο σώμα αποτελείται κατά το 70% από νερό και άρα εξυπακούεται να είναι αυξημένες οι ανάγκες για την πρόσληψή του. Για τον λόγο αυτό οφείλουμε να πίνουμε 11/2 με 2 λίτρα νερού την ημέρα, αφού πρώτα το φιλτράρουμε. Καλό είναι να καταναλώνουμε και ανθρακούχο μεταλλικό νερό σε ποσοστό 30% του συνόλου. Η επεξεργασία με γεννήτρια όζοντος σε λογικούς χρόνους, έχει εξαιρετικό αποτέλεσμα για αρκετά άτομα, αλλά όχι για όλα φυσικά, μια και έχει τονωτικές ιδιότητες.


Τρόπος μαγειρέματος:

Θα πρέπει να αποφεύγουμε τροφές μαγειρεμένες επάνω στα κάρβουνα. Για παράδειγμα, μια μεγάλη μπριζόλα στα κάρβουνα έχει τοξικότητα ίση με 500 τσιγάρα. Το τσιγάρισμα, όπως και το τηγάνισμα των τροφών είναι επιβλαβές, καθώς επίσης και οι υψηλές θερμοκρασίες μαγειρέματος.


Κρέας και Ψάρια:

Δεν πρέπει να καταναλώνουμε αλλαντικά, κοτόπουλα εμπορίου και χοιρινό κρέας. Κρέας μπορούμε να καταναλώνουμε μια φορά την εβδομάδα, το οποίο μπορεί να είναι κατσικάκι ή αρνάκι.

Επίσης, μπορούμε να καταναλώσουμε ψάρι μια ή δύο φορές την εβδομάδα. Όταν τρώμε ψάρι, κατά προτίμηση, θα πρέπει να είναι κάποιο από τα παχιά ψάρια, όπως η σαρδέλα, ο γαύρος, το σκουμπρί, ο τόνος, ο σολομός και άλλα που έχουν ωμέγα 3 και ωμέγα 6 λιπαρά.

Ως υποκατάστατο κρέατος, συνιστάται η σόγια, η οποία, όμως, πρέπει να είναι μη μεταλλαγμένη και να καταναλώνεται μια έως δύο φορές την εβδομάδα.


Λαχανικά – Όσπρια:

Πίνουμε κάθε μέρα έναν χυμό παρασκευασμένο από 2 καρότα, λάχανο, μπρόκολο, 1 παντζάρι, σέλινο, μαϊντανό, σπανάκι και γλυκοπατάτα. Σε αυτόν μπορούμε να βάλουμε μέλι και φρούτα.

Κάθε μέρα, συνιστούμε 1-2 φρέσκα κρεμμυδάκια και 1-2 σκελίδες σκόρδου. Επειδή είναι δύσκολο να καταναλωθούν έτσι σκέτα, δοκιμάστε τα σε τζατζίκι ή σε σαλάτες. Το σκόρδο μπορεί, επίσης, να τοποθετηθεί τεμαχισμένο σε φυτική κάψουλα. Εξαιρετικά ωφέλιμα, τα οποία συνιστούμε 3 φορές την ημέρα, είναι τα παντζάρια. Επίσης, οι αγκινάρες και το σπανάκι πρέπει να καταναλώνονται μια φορά την εβδομάδα.

Συνιστούμε τις φακές μια φορά την εβδομάδα.

Καταναλώνουμε, επίσης αρκετό ρύζι, μη αποφλοιωμένο, μανιτάρια και γλυκοπατάτες.


Φρούτα:

Τρώμε καθημερινά κάθε μέρα 5-10 φέτες από παπάγια. Επίσης, καθημερινά καταναλώνουμε όσα περισσότερα φρούτα μπορούμε, ιδιαίτερα σταφύλια (κόκκινα), φράουλες, αβοκάντο, ακτινίδιο, ανανά, πορτοκάλια, μήλα, σύκα, ρόδια, κεράσια και μπανάνες


Ειδικές Οδηγίες:

Δεν καταναλώνουμε καθόλου καφέ, αλκοόλ και χυμούς αγοραστούς και τυποποιημένους. Τετάρτη και Παρασκευή τρώμε μόνο φυτικές τροφές, για την ισορροπία των πρωτεϊνών. Κάθε μέρα πίνουμε 2 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο ψυχρής συμπίεσης με λίγο λεμόνι.

Τρώμε κάθε μέρα, 1 κούπα πλήρες γάλα με muslie φρούτων. Το γάλα πρέπει να είναι κατσικίσιο ή από σόγια..

Τρώμε κάθε μέρα 70 γραμμάρια αμύγδαλα και καρύδια. Μέρα παρά μέρα, χτυπάμε 1 χωριάτικο αυγό με λίγο μέλι ή και γάλα και το καταναλώνουμε ωμό.

Επίσης, 2 με 3 φορές την εβδομάδα τρώμε ένα γιαούρτι πρόβειο πλήρες, με κριθάρι, με βρώμη, με κράνμπερι και ηλιόσπορους, το οποίο μπορεί να συνδυάζεται είτε με σκόρδο είτε με φρούτα και σαλάτες.

Τέλος τρώμε κάθε μέρα 100 γραμμάρια βρασμένο σιτάρι και πίνουμε τον χυλό (κατά προτίμηση με λίγο μέλι). Το λευκό τυρί πρέπει να είναι κατσικίσιο ή πρόβειο.