ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΡΚΙΝΟΥ


Δρ. Ελευθέριος Μηλιόπουλος

Ιατρός - Παθολογοανατόμος - Ογκολόγος
Διδάκτωρ Νευροπαθολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών
Πρώην Εθνικός Εκπρόσωπος της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση



Site logo

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΡ. ΜΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ



Το πρόγραμμα αυτό στοχεύει να σας βοηθήσει να παραμείνεται υγιείς εφ' όρου ζωής. Όταν θα το εφαρμόσετε δεν θα θέλετε να επιστρέψετε στις παλιές κακές σας συνήθειες. Θα σφύζετε από ενέργεια και ζωτικότητα, ενώ η επιδερμίδα σας θα είναι όμορφη και λαμπερή. Η σταθεροποίηση του σακχάρου του αίματος, η παράλληλη ενίσχυση του νευρικού συστήματος και του μεταβολισμού και η ισορροπία του ορμονικού συστήματος, είναι το μυστικό.

Συγκεκριμένα ο προγραμματισμός Δρ. Μηλιόπουλου περιλαμβάνει:

1. Εμπλουτίστε τη δίαιτά σας με λιπαρά οξεία ωμέγα –3

2. Χρησιμοποιήστε μονοακόρεστα λάδια, όπως είναι το ελαιόλαδο ψυχρής συμπίεσης, ως βασικό λάδι διατροφής.

3. Καταργήστε το γάλα αγελάδας και αντικαταστήστε τα υπόλοιπα γαλακτοκομικά σωστά.

4. Τηρήστε το πρόγραμμα νηστείας της Ορθόδοξης Ανατολικής Χριστιανικής Θρησκείας μας.

5. Τρώτε πέντε ή περισσότερες μερίδες φρούτων και λαχανικών τη μέρα.

6. Αποφεύγεται τα κορεσμένα λίπη.

7. Καταναλώνετε περισσότερες φυτικές πρωτεΐνες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται τα όσπρια, οι αγκινάρες, το σπανάκι και οι ξηροί καρποί.

8. Τρώτε κρέατα από ζώα που τρώνε φυτικές τροφές, δηλαδή κατσικάκι ή αρνάκι και αυτό μία φορά την εβδομάδα.

9. Τρώτε ψάρια, δύο φορές την εβδομάδα, από αυτά που έχουνε αυξημένη ποσότητα ωμέγα – 3, όπως ο σολομός, η σαρδέλα, ο τόνος, τα σκουμπριά και άλλα.

10. Αποφεύγετε λάδια με υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα- 6 λιπαρά οξέα.

11. Μειώστε την πρόσληψη trans - λιπαρών οξέων.

12. Αποφεύγετε τα κοτόπουλα του εμπορίου και τα χοιρινά κρέατα.

Μόνο το 40 τοις εκατό του πληθυσμού παίρνουν επαρκείς ποσότητες ωμέγα -3 λιπαρών οξέων, ώστε να ανταποκρίνονται στις συνιστώμενες προσλήψεις. Το 20 τοις εκατό έχουν στον οργανισμό τους τόσο χαμηλά επίπεδα ωμέγα - 3 ώστε να μην είναι δυνατό να ανιχνευθούν.

Μία από τις πιο πλούσιες πηγές φυσικές προγεστερόνης είναι η άγρια διοσκορέα ή γλυκοπατάτα. Φυτο-οιστρογόνα και φυτο-προγεστερόνες περιέχουν επίσης η σόγια και το μάραθο.

Έχει αποδειχτεί πειραματικά, ότι το λινέλαιο εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητάς του σε λιγνάνες, που μέσα στο πεπτικό σύστημα μετατρέπονται σε ουσίες, οι οποίες βοηθούν στη ρύθμιση της λειτουργίας των ενδοκρινών αδένων, παίζει πολύ συγκεκριμένο και σημαντικό ρόλο στη δράση των στεροειδών φύλου και έτσι βελτιώνει την αναλογία προγεστερόνης - οιστρογόνου κατά τη διάρκεια του καταμήνιου κύκλου των γυναικών. Προτείνουμε να συμπεριλάβετε μία κουταλιά της σούπας λινέλαιο ημερησίως στη διατροφή σας.

Η ουλφοραφάνη, μία ισοθειοκυανική ουσία που συναντάμε στα σταυρανθή λαχανικά και είναι υπεύθυνη για την έντονη γεύση τους, πιστεύεται ότι προλαμβάνει τον καρκίνο ενεργοποιώντας αποτοξινωτικά ένζυμα στο συκώτι. Επί πλέον ένα στοιχείο που ονομάζεται ινοδ - 3 καρβινόλη και το συναντούμε στα σταυρανθή λαχανικά, έχει ανακαλυφθεί, ότι επηρεάζει το μεταβολισμό των οιστρογόνων και κατά συνέπεια λοιπόν προστατεύει από τον καρκίνο του μαστού. Έχει υποστηριχτεί, ότι το μαγείρεμα καταστρέφει τις γλυκοξινολικές ενώσεις, οι οποίες προστατεύουν από τον καρκίνο. Γι' αυτό είναι καλύτερα να τρώμε τα λαχανικά όσο πιο ωμά γίνεται.

Το σκόρδο, τα κρεμμύδια, οι προσυλίδες και τα πράσα συμβάλλουν στην προστασία κατά του καρκίνου. Περιέχουν χημικές ουσίες παρόμοιες με αμινοξέα που μοιάζουν με κυστεΐνη, και είναι ιδιαίτερα χρήσιμα στη μείωση της επίδρασης των διαγνωστικών ακτινών Χ και της ραδιοθεραπείας στο σώμα.

Η αλισίνη είναι ένα από τα κύρια βιολογικά ενεργά συστατικά του σκόρδου, έχει αποδειχθεί, ότι μειώνει τον πολλαπλασιασμό των κυττάρων του καρκίνου, του προστάτη και του μαστού.

Αν έχετε ενεργό καρκίνο συστήνουμε, έναν χυμό λαχανικών από σπανάκι, σέλινο, μαϊντανό, καρότα, παντζάρια, μπρόκολα, λάχανο και γλυκοπατάτα.

Μετά το σίδηρο, ο ψευδάργυρος είναι το πιο σημαντικό θρεπτικό ιχνοστοιχείο στο ανθρώπινο σώμα. Σχετίζεται με περισσότερα από 200 ένζυμα στο ανθρώπινο σώμα και η έλλειψή του είναι μια συνηθισμένη αιτία κατάθλιψης.

Η αξία του ψευδαργύρου έχει αναγνωριστεί από αρχαιοτάτων χρόνων, ήταν γνωστός στους αρχαίους Αιγυπτίους και η χρήση του είναι καταγεγραμμένη στις πυραμίδες.

Η υψηλότερη συγκέντρωση ψευδαργύρου στο αντρικό σώμα βρίσκεται στον αδένα του προστάτη, γεγονός που υποδεικνύει ότι ο ψευδάργυρος είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη σωστή λειτουργία του.

Ο ψευδάργυρος εμπλέκεται επίσης στην κυτταρική διαίρεση και στον τρόπο που ελέγχεται ο IGF-1.

Η πιο κοινή παρανόηση, που γίνεται σχετικά με το λίπος είναι, ότι όποιος το τρώει παχαίνει. Ένας δεύτερος, πολύ συνηθισμένος μύθος σχετικά με το πάχος και την απώλεια βάρους είναι το ότι αν αφαιρέσετε τα λίπη από τη δίαιτά σας, θα ενισχύσετε το μεταβολισμό σας και θα βοηθήσετε τον εαυτό σας να χάσει κιλά. Ένας τρίτος μύθος, ο οποίος συμβάλει στη διατήρηση της παχυσαρκίας είναι το ότι οι υδατάνθρακες δεν μπορούν να μετατραπούν σε πάχος.

Το πόσο αποτελεσματικά ο ανθρώπινος οργανισμός μπορεί να μετατρέψει τους υδατάνθρακες σε κορεσμένο λίπος αποδείχθηκε το 1996 από μία μεταβολική έρευνα, που έγινε στο Πανεπιστήμιο Ροκφέλερ.